وحید محمدیشاهرخی رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان امروز در جلسهای با فرماندار به ارائه گزارشی از عملکرد دانشگاه پرداخت و به اهم دستاوردهای این دانشگاه در حوزه سلامت اشاره کرد.
وی عنوان داشت: یکی از مهمترین دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در سال ۱۴۰۲، نداشتن مرگ مادر باردار برای سومین سال متوالی و همچنین کاهش ۹ درصدی سزارین نخستزا در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۲ در مقایسه با ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۲ بود.
نجات جان ۴۴ مادر باردار
محمدیشاهرخی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲، ۴۴ مادر باردار بهدلیل عوارض مختلف بارداری، در بخش مراقبت ویژه بستری شدند که خوشبختانه با تلاش پزشکان و پرسنل دلسوز حوزه بهداشت و درمان، همه این مادران پس از درمان، سلامتی خود را به دست آورده و به آغوش خانواده بازگشتند.
حسین رضایی، فرماندار شهرستان رفسنجان نیز در این دیدار ضمن تبریک سال نو به جامعه پزشکی و پرستاری از تلاشهای دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در راستای ارتقای شاخصهای سلامت در این شهرستان قدردانی کرد.
وی اظهار داشت: کاهش سزارین و مرگ مادر باردار، از جمله شاخصهای مهم در نظام سلامت هر کشور است. دستیابی به این دستاوردها، نشاندهنده ارتقای کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی در دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان و تعهد و تلاش کادر درمان و بهداشت این دانشگاه در راستای حفظ سلامت مادران باردار است.