دهه فجر ۱۱ هزار میلیارد ریال طرح در رفسنجان به بهره‌برداری می‌رسد

فرماندار رفسنجان با بیان این‌که ۲۰۰ طرح در ایام فجر کلنگ‌زنی و یا افتتاح می‌شود، گفت ۱۸۰ پروژه در دهه فجر با اعتباری بالغ بر ۱۱۰۰ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد و ۲۰ پروژه کلنگ‌زنی می‌شود.
حسین رضایی در نشست خبری به مناسبت دهه فجر بیان کرد: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های دولت، نهضت ملی مسکن است که ساخت ۴ هزار واحد در رفسنجان آغاز می شود و به تدریج تحویل متقاضیان می ‌شود که تاکنون ۸۰۰ قطعه زمین واگذار شده است و واحدها در حال ساخت هستند.
وی با بیان اینکه اجرای این طرح شتاب بیشتری خواهد گرفت افزود: همچنین در راستای اجرای این طرح ۲۷۰ هکتار زمین آماده‌سازی شده و به طرح تفضیلی شهر الحاق شده است.
رضایی اظهار کرد: تمام تلاش این است تا مشکلات جامعه را برطرف سازیم و در حوزه ساماندهی جاده‌های پرحادثه شهرستان از جمله جاده دواران و نوق تدابیر لازم در دستور کار قرار گرفت و دراین راستا شهرداری، مجتمع مس سرچشمه و نیز اداره راه و شهرسازی پای کار هستند تا جاده ها امن شوند و میزان تصادفات و حوادث ترافیکی کاهش یابد.
رضایی در ادامه گفت: ۱۳ ایستگاه هواشناسی در شهرستان نصب شده است که در دهه فجر افتتاح خواهند شد. همچنین تفاهم نامه‌ای بین استانداری و فرد خیری امضاء شده است تا ایستگاه جوادیه فلاح نوق احداث شود که جانمایی ایستگاه در حال انجام است، انشالله هفته‌ آینده این پروژه کلنگ‌زنی‌ می‌شود.
فرماندار رفسنجان به بخشی از پروژه‌هایی که در ایام فجر افتتاح خواهد شد اشاره و ابراز کرد: در حوزه صنعت، معدن و تجارت هم سه پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۱۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسند که شامل بازیافت مس، رنگ‌کاری فلزات و محصولات بتنی غیر مسلح (سنگ‌فرش ) است.
افتتاح بیش از ۴۷ میلیارد تومان پروژه‌های دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان
رضایی افزود: دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ۱۱ طرح با اعتباری بالغ بر ۴۷.۵ میلیارد تومان شامل احداث خانه‌های پزشک در احمدآباد دئفه، کوثرریز، عرب‌آباد، ناصریه و نیز مقاوم‌سازی بخش‌های بستری بیمارستان علی‌بن‌ابیطالب(ع) را افتتاح می‌کند در شهرستان نیز توسط این دانشگاه ۴ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.
عالی‌ترین مقام دولت در شهرستان رفسنجان با اشاره به افزایش اشتغال‌زایی در رفسنجان بیان کرد: سال گذشته ۱۲۱ درصد اشتغال‌زایی در شهرستان رفسنجان انجام شده که بیشتر از تعهد کاری بوده که ۴۹۸۸ اشتغال ایجاد شده است.
فرماندار رفسنجان با بیان این‌که زیرسازی جاده نوق در حال انجام است که امیدواریم تا عید ۱۸ کیلومتر از این جاده آسفالت و آماده شود، خاطرنشان کرد: پروژه‌های شهرداری رفسنجان با اعتباری نزدیک ۳۰۰ میلیارد تومان در دهه فجر افتتاح خواهد شد.
وی دامداری‌های شهرستان را یک ظرفیت بزرگ در اشتغالزایی و رونق اقتصادی شهرستان برشمرد و گفت: ۵۰ تن شیر در شهرستان تولید می‌شود که ۲۰ تن شیر به شهرهای دیگر فرستاده می‌شود.
رضایی با بیان این‌که بهسازی جاده‌های رفسنجان در دستور کار قرار گرفته است، عنوان کرد: جاده‌های نوق، اودرج، سنگ‌سی‌ریز و کشکوئیه بایستی روکش شوند که روکش جاده سنگ‌سی‌ریز تا حدودی آماده شده است. موانع زیادی بر سر تعریض جاده داوران بود که در حال رفع موانع و تملیک اراضی هستیم تا هر چه سریعتر تعریض جاده انجام گیرد.
فرماندار رفسنجان گفت: ۳۵ درصد پسته ایران در رفسنجان تولید می‌شود و ۵۰ درصد پسته کشور از رفسنجان صادر می‌شود. یکی از مشکلات و موانع صادرات تعهد ارزیست که با تهاتر تا حدودی صادرات پسته تسهیل شده است.
وی بیان کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های لازم از سوی مقامات کشوری در پایتخت توانستیم مسایل رفع تعهد ارزی، استاندارد اجباری، کیوآرکد را برطرف سازیم و نیز خاموشی‌های برق موتورهای کشاورزی در تابستان را هم کاهش دادیم تا کشاورزان متضرر نشوند.
عالیترین مقام اجرایی شهرستان رفسنجان با بیان این‌که هر چه ارتباطات جاده‌ای نزدیک‌تر شود در اقتصاد شهرستان مؤثر خواهد بود، افزود: برنامه ریزی شده که جاده‌‌ای کشکوئیه را به نوق وصل می‌کند که در ادامه به جاده‌های شهرستان‌‌های کوهبنان و زرند متصل می‌شود که این جاده تا به حال ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
رضایی ساخت کمربند شرقی بسیار مهم دانست و گفت: محموله‌‌های نفتی و تانکرهای سوخت از جاده داوران تردد می‌کنند که از نظر پدافندی هم این محموله‌‌های سوخت بسیار خطرناک هستند که آزادسازی کمربند شرقی انجام شده است و اداره راه و شهرسازی استان در حال پیگیری‌ست تا ردیف بودجه بگیرد و این جاده از قسمت کارخانه کاشی الماس تا فردوسیه آزادگان احداث شود.
فرماندار رفسنجان گفت: محدودیت در منابع دولتی داریم که سهم شهرستان رفسنجان از اعتبارات دولتی بسیار پائین است و ۲/۶ سهم شهرستان از اعتبارات استان است و به علت منابع مالی قطعا پروژه‌های شهرداری‌ها و دهیاری‌ها زودتر انجام می‌شوند.
۵۳ واحد مسکونی سیل‌زده احداث شدند
رضایی به احداث منازل مسکونی خسارت دیده از سیل اشاره و بیان کرد: خسارت‌هایی که سیل به واحدهای مسکونی وارد کرد و برای ۷۴ واحد در کوثرریز پرونده تشکیل شد که ۱۲۵ میلیون تومان کمک‌ بلاعوض تعلق گرفت و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شد که ۵۳ واحد احداث شده که ساکنین در آن‌ها سکونت دارند و ۱۸ واحد تا سقف پیش رفته است و ۳ واحد هم مسقف نیستند. در سطح شهر و روستاها به ۳۶۰ واحد هم ۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت شده است.
جابجایی ۱۰۰ کوره زغال‌سوزی از روستاهای رفسنجان
فرماندار رفسنجان گفت: روستاهای عیش‌آباد، تاج‌آباد و قائمیه از آلودگی کوره‌های زغال‌سوزی در رنج بودند که ۱۰۰ کوره از این روستاها جابجا شده است و کوره‌های زغال‌سوزی مستقر در روستاهای حسن‌آباد و نوش آباد و منطقه کشکوئیه هم باید ساماندهی شوند.
رضایی در ادامه گفت: ۱۵ هزار هکتار گلخانه در نزدیک جاده کشکوئیه با نظر کارشناسی از اسپانیا راه‌اندازی خواهد شد. همچنین احداث کارخانه‌ پتو ژله‌ای در کشکوئیه هم در حال پیگیری‌ست.
وی به طرح فاضلاب رفسنجان اشاره کرد و گفت: ۷۰۰ کیلومتر مساحت شبکه فاضلاب شهر رفسنجان است که با مشارکت شرکت مس احداث خواهد شد. میزان فاضلاب رفسنجان ۴۵۰ لیتر در ثانیه است که این آب در صنعت قابل استفاده است که می‌توان صنعت را توسعه داد.
وی اظهار کرد: حریم شهری ۱۷ برابر محدوده قانونی بود که در طرح تفصیلی کاهش پیدا کرد و ۵ برابر محدوده قانونی شد که این کاهش در توسعه طرح‌ها و پروژه‌‌ها تأثیر خوبی دارد.

منبع: شایوردنیوز

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه