خدمات درمانی رایگان به خانواده‌ زندانیان رفسنجان ارائه شد

فرماندار رفسنجان گفت: برای نخستین بار در شهرستان طرح ارائه خدمات درمانی برای خانواده‌های زندانیان از امروز صبح شروع شد و تا پایان شب ادامه دارد، این خدمات به صورت رایگان با همت دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان و مجتمع مس سرچشمه در حوزه های ویزیت، توزیع دارو و آموزش‌های پزشکی ارائه شد.  حسین رضایی در حین بازدید از این طرح در زندان اظهار کرد: تیم‌های درمانی از کانون جهادی شهید ثقفی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، بسیج جامعه پزشکی رفسنجان، گروه جهادی شهدای صنعت مس سرچشمه رفسنجان، امور بهداشت و درمان مجتمع مس سرچشمه و قرارگاه سازندگی ثارالله شرکت ملی صنایع مس ایران از ابتدای سال جاری در مناطق محروم شهرستان و نیز جامعه هدف بهزیستی و کمیته امداد حاضر شدند و خدمات درمانی رایگان ارایه کردند.
وی اظهار کرد: جامعه هدف دیگر هم قشر خانواده زندانیان هستند که با پیگیری‌های لازم  برای نخستین بار برای حمایت از آن‌ها این تیم،ها به زندان رفسنجان اعزام شدند و کار خود را در حوزه خدمات دهی از همان اوایل صبح امروز شروع کردند و تا پاسی از شب ادامه دارد.
فرماندار رفسنجان افزود: در این زمینه این خانواده‌ها خدمات درمانی رایگان در حوزه های تخصصی چشم پزشکی، دندانپزشکی، داخلی، مامایی، پزشکی عمومی، زنان و زایمان، پرستاری و غیره دریافت کردند.
رضایی ادامه داد: در این طرح بسته‌های بهداشتی دندانپزشکی و تعداد زیادی عینک طبی به بیماران اعطاء شد.
رضایی تصریح کرد: همچنین در این طرح افراد از نظر فشار خون پایش و کنترل شدند.
فرماندار رفسنجان خاطرنشان کرد: این قشر نیازمند حمایت های ویژه هستند و مراقبت از آن ها را اولویت دانست و بیان کرد: برای پیشگیری از بروز بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی نیاز است مراقبت از اقشار مختلف جامعه از جمله خانواده های زندانیان سرلوحه قرار گیرد.

ارائه خدمات درمانی رایگان به زندانیان
در ادامه آقای اختیارآبادی رییس اداره زندان شهرستان رفسنجان هم از ارایه خدمات پزشکی توسط نهادهای دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان و شرکت ملی صنایع مس ایران قدردانی کرد.
وی با بیان اینکه این طرح برای زندانیان هم در آینده اجرایی می‌شود، افزود: قشر خانواده های زندانیان واقعا محروم هستند و هرچه حمایت از آن ها بیشتر باشد جامعه از پویایی و امنیت بیشتری برخوردار خواهد بود.
اختیارآبادی بیان کرد: مدت‌ها این قشر در نوبت دریافت خدمات درمانی رایگان بودند که خوشبختانه با پیگیری های لازم این امر تحقق یافت و خانواده های زندانیان رفسنجان برای نخستین بار از این طرح بهره مند شدند.

منبع: شایوردنیوز

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه