غازهای وحشی تلف‌شده در رفسنجان نمونه‌گیری می‌شوند/مردم به پرندگان مهاجر آسیب نزنند

مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان در خصوص تجمع غازهای وحشی بر روی دکل مخابرات شرکت نفت رفسنجان و سرگردانی چند روزه این پرندگان گفت: این پرندگان مهمان ما در شهرستان رفسنجان به عنوان کریدور مهاجرتی هستند و پس از مدتی استراحت به مسیر خود ادامه می‌دهند.
حجت الله مرادی مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان بیان کرد: حضور پرندگان بالکان (غاز وحشی) به محیط زیست گزارش شد که حدود ۲ هزار قطعه از این نوع پرنده روی یک دکل مخابراتی شهرک مسکونی شرکت نفت رفسنجان تجمع کرده بودند و امروز تعداد این پرندگان به ۸۰۰ قطعه رسیده است
وی اظهار کرد: این منطقه کریدور مهاجرت پرندگان است و این پرندگان در حال مهاجرت از سرمای سیبری به سمت هرمزگان و جنوب استان کرمان هستند، مدتی در مسیر استراحت می‌کنند و حالا روی یک دکل مخابراتی در رفسنجان جمع شدند و از این پرندگان پایش شده و هیچ مشکلی نداشتند. نیروهای محیط زیست همچنان به پایش پرندگان مهاجر می‌پردازند و از تلفات به طور حتم نمونه‌گیری می‌کنند.
مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان خاطرنشان کرد: برخلاف آنچه ممکن است برخی مردم محلی مطرح کرده باشند، پرنده بالکان در خطر انقراض نیست و نمونه‌های آن را حتی در آبگیرهای جنوب استان کرمان هم داریم اما در عین حال از شهروندان درخواست می‌شود که آسیبی به آنها وارد نکنند.

منبع: شایوردنیوز

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه