بیش از ۷۰ درصد خسارت سیل‌زدگی بخش کشاورزی رفسنجان پرداخت شد

فرماندار رفسنجان گفت: سیل مردادماه سال گذشته به بیش از ده هزار هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان و نیز تعدادی از دامداری‌ها خسارت وارد کرد که با توجه به تشکیل پرونده تسهیلات بانکی، بالای ۷۰ درصد خسارت متقاضیان تا کنون پرداخت شده است.
حسین رضایی در  کارگروه جبران خسارت‌های ناشی از سیل پارسال به بخش کشاورزی با اشاره به اینکه سیل مردادماه سال اخیر به همه بخش‌های شهرستان از جمله تأسیسات آب و برق، منازل مسکونی، کشاورزی و غیره خسارت وارد ساخت، اظهار کرد: در بخش کشاورزی برآوردی که انجام شده بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان به ده هزار هکتار از اراضی پسته خیز شهرستان و تعدادی از دامداری‌ها خسارت وارد شده که در این زمینه با پیگیری های لازم ۱۸۰ میلیارد تومان توانستیم از بودجه‌های استانی جذب  کنیم.
وی افزود: در این راستا ۵ بانک عامل شامل بانک‌های ملی، تجارت، صادرات، ملت و مسکن در شهرستان در نظر گرفته شده تا به متقاضیان سیل‌زده بخش کشاورزی تسهیلات کم‌بهره اعطا شود.
رحمانی معاون برنامه‌ریزی فرماندار رفسنجان هم بیان کرد: تا کنون بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ متقاضی از سوی جهاد کشاورزی شهرستان به این بانک‌ها معرفی شدند که بالای ۷۰ درصد از مبلع اختصاص یافته در این زمینه به متقاضیان پرداخت شده است.
وی افزود: قرار شد بانک مسکن عقب ماندگی پرداخت ماه‌های قبل را جبران کنند.
رحمانی خاطرنشان کرد: با روسای بانک‌ها جلسه‌ای تشکیل شد تا متقاضیان جدید که پرونده تشکیل داده‌اند هم بتوانند از میزان تسهیلات خسارت سیل زده بهره‌مند شوند.

منبع: شایوردنیوز

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه